WordPress databasefout: [Can't create/write to file '/tmp/#sql_4174_0.MYI' (Errcode: 13)]
SHOW FULL COLUMNS FROM `wp_options`

WordPress databasefout: [Can't create/write to file '/tmp/#sql_4174_0.MYI' (Errcode: 13)]
SELECT t.*, tt.*, tr.object_id FROM wp_terms AS t INNER JOIN wp_term_taxonomy AS tt ON tt.term_id = t.term_id INNER JOIN wp_term_relationships AS tr ON tr.term_taxonomy_id = tt.term_taxonomy_id WHERE tt.taxonomy IN ('category', 'post_tag', 'post_format') AND tr.object_id IN (2578) ORDER BY t.name ASC

Usability Review #3 – NU.nl - Heeftstijl.nl - Nederlands webdesign magazine

Usability Review #3 – NU.nl

14 februari 2010 om 11:08

In deze serie bespreek ik praktijkvoorbeelden van usability op websites. Hierbij focus ik op punten die vanuit gebruikersoogpunt beter kunnen, omdat slechte usability gebruikers hindert bij het bereiken van hun doelen. In dit 3e artikel onderzoeken we hoe gebruiksvriendelijk NU.nl is.

Om in lijn met het onderwerp te blijven: ik heb nieuws voor je. Qua gebruiksvriendelijkheid valt er nog wel winst te behalen voor NU.nl.

Homepage NU.nl

Resolutie

Als je als bezoeker NU.nl opent valt gelijk de smalle opzet van de pagina op:

Homepage NU.nl

Door de smalle opzet is het voor de redactie schipperen met de ruimte, waardoor functionaliteit in de verdrukking komt. Site-onderdelen zijn krap opgezet, headlines passen soms bijna niet op één regel en de fontgrootte moet hierdoor ook klein gehouden worden.

Gezien de doelgroep van NU.nl weegt een klein lettertype zwaar: meer dan 50% van de bezoekers is ouder dan 35 jaar (bron). Vanaf een jaar of 40 beginnen je ogen te verouderen, en zul je dus sneller een leesbril nodig hebben.

De vraag is dus: waarom beperkt NU.nl zich tot een resolutie van 640 x 480 pixels breed? Uit onderzoek blijkt dat tegenwoordig zelfs de 800 x 600 resolutie uitzondering begint te worden, en een bijna te verwaarlozen marktaandeel heeft.

Als NU.nl de resolutie zou verhogen naar 800 x 600 scheelt dit al enorm, en bij 1024 x 768 zou het ruimteprobleem helemaal niet meer spelen:

Homepage resoluties

Scannen van de homepage

Het lijkt alsof NU.nl weinig moeite doet voor de gebruiker om snel scannen van de pagina gemakkelijk te maken, iets wat volgens mij erg belangrijk is als je snel op de hoogte van het laatste nieuws wilt zijn:

Scanbaarheid homepage

Links

Raad de link

NU.nl is niet consequent in het gebruik van links:

In de afbeelding hierboven zijn identieke items (kopjes) soms wel, en soms niet klikbaar. Ook valt op dat de ene keer de tekst bij een onderdeel wel klikbaar is, en een andere keer niet:

Gebruik van links

Bezochte links
Voor gebruikers is het prettig als een site visueel duidelijk maakt welke pagina’s hij al heeft bezocht. Zo voorkom je dat je per ongeluk dezelfde pagina 2 keer bekijkt. Op NU.nl is er geen verschil te zien tussen ongelezen en reeds gelezen artikelen:

Bezochte links

Verschil tussen gewone- en videolinks
Als je als gebruiker de pagina aan het scannen bent, en een interessant artikel ziet dat je wilt lezen moet je wel opletten. Voor je het weet heb je per ongeluk een videolink geopend, en zit je naar een video-item te kijken (met laadtijd en reclame vooraf). Het verschil tussen reguliere links en videolinks is niet voor iedereen duidelijk:

Verschil in links

Links staat een driehoek icoon bij een gewone link, en rechts staat een driehoek icoon bij een videolink (wat waarschijnlijk een ‘play’ symbool voorstelt).

Bovendien krijgen video items een apart blok: waarom worden deze niet geïntegreerd bij de nieuwsblokken waar ze thuishoren? Het item ‘Politie schiet man neer in Spijkenisse’ (onderste artikel in de afbeelding hierboven) kan ik als gebruiker gemakkelijk missen, omdat het helemaal onderaan de pagina staat en ik het onder het blok ‘Algemeen’ nieuws verwacht (welke helemaal bovenaan de pagina staat).

Mogelijke oplossing

Contentpagina’s

Opzet van de pagina

Als we de contentpagina’s van NU.nl bekijken, dan valt op dat de hiërarchie van de pagina beter is dan de homepage:

Contentpagina

Uitzondering hierop is de foto bij het bovenste artikel: visueel en hiërarchisch lijken de foto en het bijschrift niet bij het 1e artikel te horen.

Wat ook opvalt is dat niet alle onderdelen van een artikel klikbaar zijn:

Contentpagina links

De foto, de kop van het artikel en het driehoekje zijn klikbaar, maar de tekst van het artikel zelf niet. Dit is, zeker bij het hoofdartikel, één van de grootste klikvlakken voor de gebruiker.

Daarnaast is de subnavigatie van ‘Algemeen’ (linksboven) vrij onopvallend: de subopties ‘Binnenland’, ‘Buitenland’ en ‘Politiek’ vallen niet erg op. Door de grijze kleur kan je dit als gebruiker bovendien associëren met ‘niet-actief’ (denk aan opties in websites die greyed-out zijn), en visueel valt het ook niet erg op.

Bezochte links (in de herhaling)

Onderaan de pagina staat een blok ‘Overig nieuws’ met een opsomming van relevant nieuws. Hier raak je als gebruiker snel het overzicht kwijt doordat links naar gelezen artikelen niet verschillen van links naar wél gelezen artikelen:

Overig nieuws

Mogelijke oplossing

Artikelpagina

Op de artikelpagina is de hiërachie goed: eerst de kop, dan een korte samenvatting van het artikel, en dan een uitwerking van de samenvatting gevolgd door een aantal extra opties:

Artikelpagina

Bij de extra opties laat NU.nl in mijn ogen wat mogelijkheden onbenut:

Extra opties

Onder het artikel kun je doorbladeren naar een vorig of volgend artikel. Door de generieke benaming van de links weet je als gebruiker niet of het artikel relevant voor je is.

Het is daarnaast mogelijk om als gebruiker je mening bij een nieuwsartikel te geven, en reacties van andere gebruikers te lezen. Hiervoor moet je wel doorklikken naar een aparte subsite, NUjij.nl:

NUjij

Als ik een artikel lees en ik wil zien of er reacties zijn, of ik wil zelf reageren, dan moet ik als gebruiker een extra klik doen zonder te weten wat die klik mij oplevert. Als ik nog andere nieuwsberichten wil lezen moet ik van NUjij.nl weer terug naar NU.nl. Vanuit gebruikersoogpunt zou het prettiger zijn om dit te integreren in de artikelpagina, en bijkomend voordeel voor NU.nl is dat er dan waarschijnlijk meer gereageerd zal worden op nieuwsberichten.

Mogelijke oplossing

Mobiele versie NU.nl

De smartphone wordt steeds populairder, en de statistieken over mobiel sitebezoek blijven stijgen. NU.nl is een ideale site om even snel met je mobiel het nieuws te lezen. NU.nl heeft een handige iPhone applicatie, maar als ik www.nu.nl met een smartphone bezoek krijg ik een pagina te zien die niet voor smartphones geoptimaliseerd is:

NU.nl op de iPhone

Als ik ingezoomd heb zie ik wel een link ‘Mobiel’ staan:

Optie voor mobiel

(let ook op de optie ‘Nieuws in je buurt’ rechtsboven. Hoe groot zou de fontgrootte voor ‘Postcode’zijn: 4 pixels?)

Als ik op de link ‘mobiel’ klik verwacht ik de mobiele site van NU.nl te zien:

NU.nl mobiel

Helaas: ik krijg opties te zien om NU.nl met mijn mobiel te bekijken. De 1e optie heet ‘NU op je mobiel’ en beschrijft de mogelijkheid hoe ik NU.nl op mijn mobiele telefoon kan bekijken: “Altijd en overal het laatste nieuws van NU lezen. Dit kan met de mobiele site van NU.nl, welke bereikbaar is via mobiel.nu.nl of surf simpelweg naar www.nu.nl met je mobiele telefoon en word automatisch doorverwezen.

Kennelijk heeft NU.nl hier wel over nagedacht, maar gaat het doorverwijzen bij mijn iPhone niet goed. Pas als ik expliciet naar mobiel.nu.nl surf gaat het wel goed, en krijg ik het nieuws leesbaar op mijn scherm.

Mogelijke oplossing
Zorg dat de herkenning en automatische doorverwijzing van smartphones goed gaat. NU.nl heeft deze mogelijkheid wel, maar deze werkt op mijn iPhone niet. Ik ben wel nieuwsgierig of mijn iPhone een uitzondering is, of dat er meer lezers zijn die hier last van hebben? Laat het weten via de comments onderaan het artikel!

Conclusie

NU.nl is één van de grootste – zoniet de grootste – nieuwssites van Nederland, met letterlijk miljoenen bezoekers. Met de nieuwsvoorziening zit het wel goed, maar ik vraag me wel af waarom NU.nl voor zo’n kleine siteresolutie kiest,  en of NU.nl gebruikersonderzoek doet. Eigenlijk vind ik de uitkomst van de usabilityscan opmerkelijk, omdat er toch een behoorlijk aantal punten matig scoren qua usability…

Wil je reageren of heb je aanvullingen op mijn artikel? Wordt jouw smartphone ook niet automatisch doorverwezen naar mobiel.nu.nl (of juist wel)? Reageer hieronder, ik ben benieuwd naar je mening!

a aan het scannen bent, en een interessant artikel ziet dat je wilt lezen moet je wel opletten. Voor je het weet heb je per ongeluk een videolink geopend, en zit je naar een videoitem te kijken (met laadtijd en reclame vooraf). Het verschil tussen reguliere links en videolinks is niet voor iedereen duidelijk:

Over de auteur

Ivo Bosma
Ivo werkt als interactie ontwerper en usability expert bij Concept7. http://www.ivobosma.nl/
http://www.concept7.nl
  • http://www.boerdam.nl Johan

    Ik heb mezelf ook al een paar keer verbaasd over de lage siteresolutie. Daarom deel ik je mening ze moeten dit eens gaan aanpakken, bedankt voor dit interessante en goede artikel.

  • http://www.edgarleijs.nl Edgar Leijs

    Goed dat je voor NU.nl hebt gekozen. Ik erger me om alle bovenstaande redenen over deze site en daarom bezoek ik NU.nl eigenlijk bijna nooi meer. Ook zijn ze meester in Stock fotografie. Bij nieuws onderwerpen gebruiken ze bijna nooit actuele fotografie, maar iets uit een database. Totaal geen toegevoegde waarde… Nou, ik kan nog wel even doorgaan… Neem een voorbeeld aan bv. CNN http://www.cnn.com/

  • http://twitter.com/gvanlee @gvanlee

    Goed artikel, kan me grootendeels vinden in de kritiek. Ben wel benieuwd naar de reactie van de makers van Nu.nl. De wijzigingen die ze de laatste jaren aan de site hebben gedaan zijn redelijk minimaal geweest (op het oog). Een mooi overhaul zou wel op zijn plaats zijn.

  • http://callmelocalhost.com Jarno

    >> Ik ben wel nieuwsgierig of mijn iPhone een uitzondering is, of dat er meer lezers zijn die hier last van hebben? Laat het weten via de comments onderaan het artikel!

    Nokia telefoons worden wel goed herkend door nu.nl, maar daarbij is het onmogelijk gemaakt om de volledige versie van de site te bekijken.

    • Stephanie

      Heb hetzelfde probleem met mijn Iphone. Nu.nl heeft wel een Iphone app. daar mis je dan weer de overzichten die onder de artikelen staan.

  • Tom

    Waarschijnlijk houden ze aan die lage resolutie vast om die gigantische Flash-banners aan de zijkant te kunnen tonen. Dat is ook exact de reden dat ik nu.nl uit mijn favorieten heb verwijderd. Ik vind af en toe wat reclame op een site geen probleem, daardoor kan een site gratis blijven. Maar bij nu.nl vind ik de manier van adverteren een grote irritatie.

  • http://www.zinnebeeld.nl Bart Driessen

    Ik vind de breedte van de site eigenlijk niet zo'n groot probleem. Veel sites zijn op 1024 pixels geoptimaliseerd waardoor de tekstregels te breed zijn om prettig te lezen. Ideaal is zo'n 65 tekens op een regel.
    Verder staan er veel nuttige conclusies in het artikel. Ook de opmerking van Edgar is wat mij betreft heel terecht: er moeten toch betere foto's te vinden zijn bij de artikelen dan de stockfoto's die worden gebruikt.

  • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

    Grappig om bevestigd te zien dat een aantal lezers NU.nl links laat liggen, om redenen die (deels) uit usability voortvloeien.

    @Jarno: wat bedoel je precies met 'onmogelijk gemaakt om de volledige versie van de site te bekijken'? Krijg je slechts een deel van het nieuws (zoals bij de iPhone applicatie)?

    @Bart: 1024 x 768 betekend nog niet automatisch dat de tekstregels ook zo breed zijn. Ik ben het wel met je eens dat sommige sites de regels te breed maken om prettig leesbaar te zijn

  • http://merge.nl Albert Skibinski

    Ik denk dat veel van aangehaalde punten die in het artikel als usability probleem worden benoemd, bewuste keuzes zijn van Nu.nl. Ook vind ik sommige zaken kort door de bocht.

    Smalle resolutie? Ja, maar omdat je meer pixels hebt betekent niet altijd dat je meer moet gebruiken. Die smalle resolutie is juist fijn als je als oudere IE gebruikt icm met de zoom-functie, want je hebt dan nog ruimte om te zoomen zonder dat je meteen horizontale scrolbalken krijgt.

    Bovendien gebruiken ze de ruimte wel degelijk, alleen voor advertenties.

    Ook de splitsting naar nujij is bewust. Ze willen (terecht) niet dat hun nieuwssite wordt overspoeld met onzinnige reacties. Heb je weleens een gemiddelde discussie op nujij gelezen? Integreren met nu.nl zou de site flink omlaag trekken qua niveau en ook qua usability, want je vertroebeld het beeld.

    Volgende en vorige knoppen: de hover tekst (title) laat wel de titel zien, en zorgt ervoor de layout rustig blijft. Bovendien is dit een issue? Als jij de krant doorbladert zie je ook niet wat op de volgende pagina staat. Is dat een probleem?
    Je zou juist kunnen denken dat de links dan 'related links' zijn (wat ze niet zijn) en juist voor usability problemen zorgen.

    De link naast een foto, bijvoorbeeld bij 'Algemeen' is bij mij trouwens wel klikbaar.

  • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

    Hallo Albert,

    bedankt voor je reactie. Ik ben het niet helemaal eens met je opmerkingen. Je opmerking over smalle resolutie kan ik niet plaatsen. Het lijkt me toch veel handiger als je de site zo opzet dat je de ruimte hebt om een groter lettertype te gebruiken, en je niet hoeft in te zoomen?

    Wat betreft het wel of niet integreren van NUjij.nl, daar kun je van mening over verschillen. Je zou kunnen kijken of je kunt sturen op inhoudelijkheid van reacties, en een moderatiesysteem voor reacties die niet door de beugel kunnen ontwerpen. Je redenatie dat integratie van reacties de usability omlaag zou brengen volg ik niet.

    Bij volgende en vorige knoppen: als je de site ruimer opzet heb je m.i. voldoende ruimte om de volledige titels te laten zien. In het huidige design is er inderdaad (te) weinig ruimte. En de titel met een title tag ontsluiten biedt weinig toegevoegde waarde, omdat dit praktisch niet opvalt. Bovendien staan er onder het artikel tig links die wél de titel van het nieuwsbericht als link gebruiken, dus dan biedt een generieke benaming m.i. weinig meerwaarde.

  • http://www.nu.nl Roel Engel

    Beste Ivo,

    Mooi onderzoek. Kleine aanvulling op mobiel.
    Voorheen was het bij NU zo dat met een mobile device de gebruiker automatisch wordt doorgestuurd. Door veel klachten van iPhone en Android gebruikers hebben we de zogenaamde user agent recognition op deze toestellen uitgezet. Hiernaast zien wij ook dat 98% van het verkeer op deze toestellen op de applicatie plaats vindt. Wanneer deze gebruikers in de browser naar NU gaan zien zij de PC site (wat voor velen een wens is) en ze kunnen alsnog naar de mobiele site wanneer zij dit willen.

    Het linkje bovenin linkt inderdaad naar een mobiele infopagina en niet naar de mobiele site. Dit omdat we veel meer aan mobiele diensten bieden dan enkel een mobiele site. Ik ben het met je eens dat dit verwarrend kan zijn en wij zullen hier naar kijken.

    • http://intensedebate.com/people/milanvanbruggen Milan

      Is dit een officiele reactie van Nu.nl? Hoe dan ook: leuk dat je het zo oppakt!

      • http://www.nu.nl Roel Engel

        Excuus. Even mijn handtekening:
        Roel Engel
        Productmanager NU.nl mobile & digital

        • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

          Hallo Roel,

          leuk dat je reageert, en een aantal punten toelicht. Ook goed om te zien dat NU.nl actief monitort. Mochten jullie nog meer zaken willen toelichten – of één of meer punten uit de analyse aanpakken – dan zijn we altijd nieuwsgierig naar jullie reactie of bevindingen :)

          • http://www.nu.nl Roel Engel

            Beste Ivo,

            Momenteel wordt er ook gekeken naar het online stuk en ik zal vragen of ze hier ook online een reactie willen plaatsen.

  • http://nu.web-log.nl/nu/ Laurens Verhagen

    Beste Ivo, dank voor je uitgebreide review! Er zit voor ons een groot aantal nuttige punten tussen. De meeste komen uiteraard niet onbekend voor. Meest ingrijpende issue is uiteraard de breedte van de site. Dat is iets waar we niet overhaast een beslissing in willen nemen. Veel lezers waarderen dit namelijk juist. Ook qua herkenbaarheid.

    Laurens Verhagen
    Hoofdredacteur NU.nl

    • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

      Hallo Laurens,

      ook jij bedankt voor je reactie. Ik snap dat NU.nl niet overhaaste beslissingen wil nemen, en herkenbaar blijven voor lezers. Toch denk ik dat je de herkenbaarheid goed kan handhaven, ook bij een eventueel bredere opzet van de site. Daar is de grafische vormgeving van NU.nl herkenbaar genoeg voor.

      Ik ken natuurlijk niet alle ins- en outs, maar zoiets zou je ook prima kunnen testen met lezers, om te kijken wat wel of niet werkt.

      Succes in elk geval met eventuele aanpassingen, en mocht het uitkomen dan zijn we altijd nieuwsgierig naar een toelichting van jullie kant!

      • Wimpe Thomas

        Hallo Ivo,

        In aanvulling op de reactie van Laurens. Naast usability spelen er andere factoren een rol in de keuzes die op NU.nl worden gemaakt. Twee voorbeelden:
        1) In het navigatiemenu standaard de subrubrieken tonen. Het gebruik maken van submenu-items is iets wat een aantal maanden geleden is doorgevoerd, met als reden het korter maken van het menu. We snappen dat dit vanuit usability-oogpunt niet de schoonheidsprijs verdient, maar het zorgt ervoor dat de skyscraper advertentie hoger op de pagina komt en daar zijn adverteerders gevoelig voor :-)
        2) De integratie van NUjij op NU. Ongeacht het feit of dit gewenst is vanuit usability-oogpunt, zullen we hier niet snel voor kiezen, omdat het technisch gezien een enorme impact heeft. Het bemoeilijkt de cachingstrategie van NU enorm. Overigens gaan we vanaf maart wel gebruik maken van een op de site geintegreerde reactie-module op de Duitse zustersite van NU, Dnews.de.

        Dus alleen maar letten op usability is te kort door de bocht. En bovendien blijft usability iets subjectiefs. uit de reacties blijkt wel dat wat de een usable vindt, de ander juist tegen staat.

        Zo verbaast het me zeer dat je juist de homepage van NU onoverzichtelijk vindt, aangezien ik deze pagina onderscheidend vind qua overzichtelijkheid t.o.v. alle andere nieuwssites. Waar vind je in 1 oogopslag een volledig beeld van het laatste nieuws (dus zonder scrollen, doorklikken of afgeleid te worden door veel te veel informatie)? Volgens mij alleen op NU.

        Wimpe Thomas,
        NU.nl

        • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

          Goedemorgen Wimpe,

          ook jij bedankt voor je reactie, en de toelichting achter bepaalde keuzes die NU.nl maakt.

          Je stelt dat 'alleen maar letten op usability te kort door de bocht is'. Er spelen altijd meer zaken dan alléén usability, dus in die zin heb je gelijk. Hier kom je in het spanningsveld tussen (business)doelstellingen en gebruikersdoelen: bedrijven maken soms keuzes die vanuit gebruikersoogpunt niet altijd even wenselijk zijn.

          Mijn bedoeling met usability reviews is te signaleren waar de usability voor de gebruiker verbeterd kan worden. Je voorbeeld dat het integreren van reacties vanwege de cachingstrategie van NU.nl niet wenselijk is, is begrijpelijk vanuit businessoverwegingen maar illustreert ook mijn punt: de gebruiker heeft aan deze technische beperking geen boodschap. Dat er in de praktijk andere belangen spelen is iets waar je bij elke klant en bij elke website tegenaan loopt. Ook verschillen gebruikers, en ik maak me daarom ook geen illusies dat 'de perfecte website' bestaat 😉

          Je stelt ook dat usability iets subjectiefs is. Hoewel voor een (klein?) deel waar ga je hier voorbij aan het feit dat er heel veel onderzoek is gedaan hoe gebruikers websites gebruiken. Hieruit zijn best practices gedestilleerd, die niet alleen over de hele wereld gebruikt worden, maar die ik ook regelmatig terug zie komen bij gebruikerstests. Een paar voorbeelden:

          – Gebruikers lezen vaak niet, maar scannen de pagina op zoek naar relevante informatie;
          – Een kleine lettergrootte bemoeilijkt het scannen;
          – Een duidelijke visuele structuur helpt de gebruiker in de zoektocht naar zijn doel;
          – Lappen tekst worden vaak niet gelezen;
          – Een gestructureerde layout obv 'Gestaltwetten' is eenvoudiger voor de gebruiker;
          – etc etc.

          Maar het is eigenlijk heel simpel: als je absoluut zeker wilt weten of iets werkt, test het dan met daadwerkelijke gebruikers.

          Wat betreft de (on)overzichtelijkheid van de homepage: ja NU.nl toont het laatste nieuws (sterk punt inderdaad tov overige nieuwssites), máár met verbeterde scanbaarheid en een paar relatief simpele aanpassingen zou dit m.i. nog veel sterker kunnen zijn.

        • M von Kreijfelt

          Hoi Wimpe
          Dat is precies wat ik ook bedoelde. Hapklare brokken, overzichtelijk laagdrempellig
          (overigens vind ik de lay out van dit blog onoverzichtelijk, Te veel knoppen en velden door elkaar, te weinig witruimte, geen structuur)
          Maarten von Kreijfelt

  • http://www.preludio-internet.nl M von Kreijfelt

    Volgens mij zit het antwoord op vraag "waarom zo,n kleine resolutie" ergens bij de doelgroep van nu.nl. Het zou me verbazen als ze zomaar voor deze resolutie hebben gekozen. Dat is een groot risico, want gewaagd. Wat is die doelgroep van nu.nl: ik denk voornamelijk jonge mensen en Telegraaf/AD/Spits/Metro lezers (de grote massa): hapklare brokken, smalle content (te brede artikelen is 'moeilijker' leesbaar), en een enkele kolom( content in twee kolommen is hoogdrempelig). Lees zelf (al jaren) volkskrant en ik vindt de layout en de nieuwscontent van nu.nl nog steeds erg oppervlakking en onbeduidend. Nergens langere artikelen en uitgebreide analyse. Kan er niet echt aan wennen. Mijn dochter (14) leest wel graag nu.nl. De volkskrant? Veel te saai! Het is de tijdsgeest. Hoet moet oppervlakkig, kort, laagdrempelig zijn en snel te consumeren.
    (geinig trouwens: mijn naam is te lang, 20 tekens, om deze reaktie te submitten. Mogen maar 16 tekens zijn Nu is zelfs mijn naam al te ingewikkeld (-: )

    • http://www.ivobosma.nl Ivo Bosma

      Hallo Maarten,

      dank je wel voor je reactie. NU.nl heeft hierboven gereageerd, en aangegeven dat de resolutie door veel gebruikers als herkenbaar wordt bestempeld, en dat (in elk geval een deel) van de gebruikers dit waardeert.

      De doelgroep bestaat overigens niet voornamelijk uit jonge mensen: volgens eigen zeggen is 39% van de bezoekers jonger dan 34. De rest is ouder (bron: http://www.sanomadigital.nl/en-web-Adverteren-Pro

  • http://cheapsoftmart.com oem store

    I just can not imagine with incredibly blog greatly that save me! Thank you